Co to jest certyfikat SSL?

Co to jest certyfikat SSL i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? Jaka jest zależność między certyfikatem SSL a pozycjonowaniem Twojej strony przez Google?

Co to jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL to protokół sieciowy używany do zabezpieczania połączeń internetowych. Jest to podstawowy sposób ochrony danych przesyłanych przez Internet, który został przyjęty jako standard szyfrowania na stronach WWW. Dawniej stosowany był głównie przy zabezpieczaniu transakcji realizowanych w elektronicznej bankowości, podczas aukcji internetowych, a także w systemach płatności online. Obecnie protokół SSL jest również wykorzystywany w innych celach niż tylko bezpieczeństwo danych. Do czego jeszcze służy protokół SSL?

Po czym poznać, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL?

Z punktu widzenia użytkownika Internetu, certyfikat SSL można rozpoznać dzięki odpowiedniemu oznaczeniu protokołu na pasku adresu URL.
Adres strony zabezpieczonej certyfikatem SSL rozpoczyna się https:// oraz  ikoną kłódki. W przypadku stron działających bez certyfikatu zobaczymy tylko http://.

protokol-ssl
Co to jest certyfikat SSL?

 

Jakie są rodzaje certyfikatów SSL?

Certyfikaty SSL dzielą się na trzy typy ze względu na zapewniany poziom bezpieczeństwa i wiarygodności:
•    Domain Validation (DV)
•    Organization Validation (OV)
•    Extended Validation (EV)
Najprostsze certyfikaty SSL, czyli DV, można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Natomiast certyfikaty typu OV i EV, a więc te bardziej zaawansowane i stosowane przez średnie i duże firmy oraz banki, dostępne są od kilkuset złotych. Bezpieczeństwo transmisji danych dla małej witryny lub bloga jest w stanie zapewnić podstawowy certyfikat SSL, czyli Domain Validation (DV).

Do czego jeszcze służy protokół SSL?

Należy podkreślić, że nie ma konieczności korzystania z certyfikatu SSL. Jest to jedynie dodatkowa opcja, w którą można wyposażyć swoją stronę. Należy jednak pamiętać, że strony WWW zabezpieczone protokołem SSL są lepiej postrzegane przez Google.

Google na początku tego roku ujawniło swoje stanowisko w sprawie wpływu certyfikatu SSL na pozycjonowanie. Witryny korzystające z protokołu SSL będą traktowane lepiej a więc mają szansę pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego?
Google bardzo ceni sobie bezpieczeństwo swoich użytkowników. Inwestują oni bardzo dużo w to, aby udostępniane przez nich główne serwisy branżowe posiadały zaawansowane protokoły SSL. Skutkiem tych działań ma być zapewnienie bezpieczeństwa dla użytkowników korzystających z  wyszukiwarki Google, poczty Gmail czy Dysku Google, czy jakiegokolwiek innego narzędzia stworzonego przez Google.
Wszystko, po to aby zachęcać do korzystania z certyfikatów, a w rezultacie zwiększyć bezpieczeństwo.

Jeżeli chcesz zwiększyć pozycję Twojej firmy w Google, zacznij korzystać z certyfikatu SSL!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *